lørdag den 22. september 2012

2 ugers ferie!!

I går var sidste dag I skole for dette "term". Så nu har jeg fået 2 ugers ferie før skolen starter op igen. Derefter er det 6-7 ugers skolegang og så en laaaaang ferie på 8-9 uger!! Det skal nok blive skønt!

Men først lige kort om hvad der er sket i skolen.

Vi har fået vores karakterer for vores første fremlæggelse. Jeg fremlagde om hjemløse i Australien, og gud hvor var jeg nervøs! Jeg rystede under hele fremlæggelsen og regnede ærligt talt ikke med at få en god karakter... Men jeg fik B+, så jeg var lidt stolt. Her nede er karakterskalaen A-B-C-D-E, hvor A er det højeste og E er det laveste. E og D er dumpet. Og så bruger de + og - det er selvfølgelig anderledes fra hvordan vi gør det i Danmark, så når de andre elever i klassen spørger mig hvad jeg plejer at få i skolen er jeg nød til at prøve på at forklare dem vores skala, men mange bliver bare forvirret.

Den sidste dag i hvert "term" Bliver der kåret en dreng og en pige i hver klasse som har levet op til skolens principper og moraler. Lærer og elever skal selv stemme, så i den sidste time i går (fredag) samlede de os alle i hallen. Sad sammen med Henry, Jordan, Chantel og Lylah og snakkede om at det ville være pinligt at skulle gå derop foran alle sammen. Og så bliver mit navn råbt op... Og ikke nok med bare at sige mit navn som alle andre, inspektøren skulle da også lige udpege at jeg er deres exchange student (Jeg tror ellers alle er klar over det) Så op på scenen gik jeg med knald røde kinder..


I torsdags mødtes jeg med min kontaktperson og fik snakket nogle ting med hende. Jeg havde nogle ting jeg følte jeg var nød til at snakke med nogen om, og efter mødet blev vi enige om at skulle lave et møde med mig, hende og min værtsfamilie. Så da jeg kom hjem i går efter skole, kom Tameka. Vi satte os ned (Dog ikke Emily) og snakkede om tingene. Der har været nogle komplikationer, men det var nu rart nok at få snakket om tingene så der kan arbejdes lidt på det. Om 2 uger skal vi så mødes igen og snakke om det igen, og se om det er blevet bedre.

I går aftes tog mig og hele familien ud at spise et sted der hedder RSL. Det er et sted til ære for gamle krigsmænd. Hvis man ønsker der, kommer de og samler en op og kører hjem igen. Hvilket er ret smart, så det gjorde vi. Til dessert fik jeg friture stegt is!..... Det lyder virkelig klamt! Og jeg var heller ikke helt tryg ved at skulle bestille det, men det skal jo prøves. Jeg er her for at prøve noget nyt, så denne dessert var jeg bare endnu en udfordring, og dem siger jeg ikke nej til ;-)
Men det smagte faktisk meget godt! Det er en lidt tung dessert, og man kan nok ikke spise alt for meget af det! Men endnu en ny ret er smagt, og det er nok heller ikke sidste gang jeg bestiller det.

Men nu har vi jo ferie! De fleste piger fra skolen er taget på ferie og er væk begge uger, så det er jeg selvfølgelig lidt træt af.. Men det er jo ikke alle! Claire har inviteret mig med til sunshine coast, så det håber jeg virkelig bliver til noget! Men det kommer jo an på hvornår det er, og om min Vfamilie har andre planer. Så er der jo også det vandfald mig og nogen af de andre piger har snakket om, så der tager vi måske hen til nu. For vejret er bedre nu, der er omkring de 30 grader midt på dagen. I aften tager jeg ud at spise og i biografen med en ven, og lige nu tager jeg ind til byen med Amy og Emily da vi lige skal have købt lidt ind. Jeg mangler også credit til min mobil, så det kan jeg også lige hurtigt få købt.

Men skal skynde mig nu, hav det godt alle sammen! God ferie til jer!! (HAHAHHAHA DET HAR I IKKE!!) undskyld...

Emma

Ingen kommentarer:

Send en kommentar