lørdag den 29. december 2012

Nytåret er på vej

Hej alle sammen. 

Sidste gang glemte jeg lige at fortælle om billedet af tærten. Her nede spiser de meget 'meat pie'. Køber man dem der er frosset i supermarkederne, så smager de ikke heeeelt vildt godt. Men laver du dem selv eller køber dem ved en god bager, så er de faktisk ikke helt så tossede. Denne bager man kan se på billedet, er en rigtig god bager med MASSEVIS af forskellige pies, og min værtsfamilie stopper altid der hvis de kører ud til kysten og skal igennem byen. Billedet er så den tærte jeg fik, 'Steak and mushroom' derfor er der et lille billede af en ko og en mushroom.. nu har jeg glemt det danske ord, anyway så ikke dette før jeg havde taget nogen bidder, men synes nu at det var vældig sødt. Man kunne få mange forskellige slags, man kunne få med ost i, kartofler eller noget helt andet. Og så var der også forskellige slags kød man kunne få. Der var ko, gris, kylling osv. men også nogle lidt anderledes som krokodille, kænguru og Emu. Nu har jeg allerede smagt kænguru, men gik nu alligevel for kylling på vej der ned og ko på vej hjem. 

I morgen tager jeg til Brisbane med familien Anderson (min 2. familie). De inviterede mig med til at se tennis, så de henter mig op i morgen tidlig. Det skal nok blive en god oplevelse. 

Og mandag er det jo nytårsaftensdag, hvor jeg troede vi skulle til Sunshine coast. Men Shirleys forældre besluttede sig for at komme på besøg og blive en uge, så det kommer vi ikke alligevel. I stedet kommer Rachel hjem til mig og overnatter. Her nede er det ikke en helt vildt stor dag, og fandt også ud af at det er ulovligt at fyre med fyrværkeri! Så det bliver første nytår uden det. Hvis man tager ud til de store byer har de nogle offentlige steder hvor de fyrer af, så der må man gerne komme og kigge. Men nu bor jeg altså i en lille by, så jeg må leve uden. 
Her nede kender de heller ikke noget til at hoppe ned fra en stol klokken 12 for at hoppe ind i det nye år, så jeg tænker at jeg vil opgradere det til at hoppe i poolen klokken 12! Det er der nok ikke mange der kan prale med! ;-) 


Godt nytår alle sammen! 

Emma 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar