torsdag den 27. december 2012

Så blev der dømt jul!

Så er jeg kommet tilbage fra The Gold Coast, og sikke en tur det har været!

I søndags kørte jeg afsted med Brock, vi kom lidt sent derud så vi nåede ikke at komme på stranden mens vejret var til det.

Mandag (Juleaftensdag) Tog vi så til stranden. Vi tog ud at bade, men jeg blev skam en smule skræmt da jeg fandt ud af at bølgerne var stærke nok til vælte mig omkuld så jeg hverken vidste hvad der var op eller ned, så næsten hele mit liv passere foran øjnene på mig (Hvor har jeg egentligt haft et fedt liv - og jeg er kun 16! ) men jeg overlevede da! ;-)
Senere hen på aftenen (da det var morgen i DK) fik jeg så et opkald fra mor så jeg kunne sige Glædelig jul til hele min familie og tillykke med fødselsdagen til min Omma. Jeg er rigtig glad for at jeg fik snakket med dem, men det var godt nok hårdt. Skulle godt nok lige side og sluge det hele da vi lagde på. Men håber virkelig at de havde en vidunderlig jul derhjemme!!

Tirsdan (juledag) er dagen hvor de fejrer jul. Jeg vågnede op klokken 5:30 som et lille barn. Alle andre sov stadig.. Så jeg valgte at tage tøj på og få mig gjort klar til det hele. klokken 6:15 blev det simpelthen for kedeligt, så da klokken var 6:30 var alle de andre også vågne ;-)
Efter at de fik taget tøjet på kørte vi så ud til Reece (værtsbror) og hans kæreste Mia, hvor juletræet hvor oppe med fine gaver under det. Da vi kom begyndte vi så med at åbne gaver, en af gangen. Efter gave åbningen skulle vi spise morgenmad. En masse frugt, yoghurt, æg og bacon. Og så drikker man også champagne blandet op med appelsin juice til morgen mad. Efter morgenmad begyndte folk at kigge lidt nærmere på gaverne. DVD'er blev sat på, helikoptere blev fløjet rundt med og en pude blev også lige afprøvet. Derefter sad vi og fik lidt snacks og noget mere champagne. Efter det, tog vi os en svømmetur i poolen, og da vi kom op fik vi os en reje cocktail. Så sad vi ned, så lidt 'friends' og bare slappede af med de der ting man trækker i som vi bruger til nytår.. de kalder dem crackers. Da aftensmaden var klar satte vi os ud til bordet. Vi fik Ham, chippies, salat og grøntsager. Efter dinner var der dessert. Mango cheesecake og en marengskage. Vi fik også lidt flere crackers. Da det blev sent og alle var trætte tog vi hjem og sov.
Deres jul var meget mere afslappet end hvad jeg er van til. Meget MEGET anderledes fra hvad jeg er van til, men jeg nød skam julen! Og det var da også helt vildt at prøve at fejre jul på en helt anderledes og ny måde, men som man siger, ude godt - hjemme bedst ;-)

Onsdag tog vi ud og shoppede. Hernede er det Boxingday efter jul. ALT er på udsalg! OG ALLE er ude at shoppe! Vi brugte over 45 minutter på at finde en parkeringsplads. Der var bare mennesker overalt! Jeg fik købt mig en stor taske som jeg kan tage med mig ud når jeg skal sove hos veninder, eller på en lille mini ferie.

Torsdag ( i dag) gik turen hjem, men først et smut i IKEA. Der er ingen forskel på denne kæde ligemeget hvorhenne i verdenen du er. Det er det samme koncept. Men en ting de havde her (som ikke er nødvendigt i DK) Var et svensk mad marked! Så jeg fik købt mig en lille rugbrødsblanding og flødeboller! Jeg var simpelthen så lykkelig da jeg fandt det! Så nu må vi se hvordan det går i morgen med at bage det.
Og nåe ja... Sengen i hytten var ikke så god, så da vi kom til IKEA lagde jeg mig bare lige hurtigt på en god seng... Og så faldt jeg i søvn.. hehe


Emma




En sød lille bager, med gode tærter. Min vFamilie stopper der hver gang. 
Fik mig til at tænke på far. 






Huset ved Gold Coasten


Kurt laver morgenmad

Morgenmad

Nu er det anden gang jeg ser nogen få alle sæsonerne af friends foran øjnene af mig. (Mia) 

Pheobe med hendes nye legetøj og fine rensdyr øre på. 


Tager lige en lur på et offentligt sted. 


Pheobe hjælper med at pakke op. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar